Helgfrukost = Lyx!

 
Så här såg min frukost ut i helgen och jag kan garantera er att den inte såg ut så här idag denna tisdagsmorgon. Tyvärr blir det bara så här lyxiga frukostar på helger eller lediga dagar, men det är ett av mina mål att bli bättre på att äta en mer varierad frukost även på vardagar.
 
I helgen testade jag chia pudding med keso och hallon. Man måste göra puddingen kvällen innan för att den ska få rätt konsistens, men jag tror tyvärr inte att det var något för mig att äta till frukost. Om man har i mer vanilj så tror jag att den är riktigt god som efterrätt. Det är i alla fall vad jag ska testa nästa gång.
 
Här kommer ursprungsreceptet på 1 port Chia pudding med vaniljsmak:
 
1,5 dl Soyamjölk med vaniljsmak
3 msk chia frön
1 krm vanilj essence (som sagt tror jag att det blir mer vaniljsmak om man ökar denna del)
 
Rör ihop och stå i kylskåp under natten för bästa resultat.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0