Recept på mumsiga Cup Cakes

 
Förra helgen passade jag på och baka lite cup cakes för att sprida lite positiv stämning på jobbet. När det kommer till favorit bakverk så slår cup cakes alla bakverk. Kanske inte om jag ska gå på café, men när jag bakar dem själv så är dessa små läckerbitar nummer 1.
 
Jag hittade jättefina formar på Lagerhause som var lite mindre än normalt och de blev perfekta! En mumsbit helt enkelt. Själva smeten kommer från Leilas fantastiska bakbok "A piece of cake" och receptet hittar du här .
 
Frostingen kommer också från hennes recept (du hittar dem på samma sida) fast för de mera lilaaktiga på bilden har jag freestylat lite genom att mosa ned blåbär för att få en härlig blåbärssmak. För att sedan få rätt konsistens på frostingen så har jag haft i ganska mycket florsocker. Men det är det som är så bra att om det inte blir rätt från början så är det bara och ha i mer florsocker så blir det kanon.
 
Jag tyckte att de blev jättebra och mina arbetskompisar verkade också uppskatta dem.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0