Ytterligare middagstips!

 
Så här såg det ut till middag hemma hos mig igår! Det blev en fläskfilégryta med champinjoner och smaksatt creme fraiche. RIktigt gott och jag kan också pricka av att jag har lyckats med två hemlagade middagar.
 
En sak som jag har börjat fundera på är det här med ekologiskt. Jag försöker att köpa det så ofta jag kan nu, men jag kan nog inte säga att jag märker smakskillnad utan mera att det känns bra i magen. Det som dock märks smakskillnad på är gurkan och tomaterna som är odlade i min pappas växthus. De smakar i alla fall mycket bättre än affären.
 
Annars är det måndagmorgon och jag är påväg till jobbet. Den här veckan ska jag börja på kontoret för att sedan åka ut till kund i mitten på veckan. Så nu gäller det att ha ett bra tempo så att jag kan jobba ikapp det som jag ligger efter med från förra veckan. Sedan ikväll är det dags för yoga igen och det ser jag framemot!
 
Här kommer förresten receptet på Fläskfilégrytan:
 
Ingredienser
cirka 4 personer
 
500 gr fläskfilé
en liten purjolök
cirka 4 stycken stora champinjoner
1 burk Arlas smaksatta creme fraiche karljohansvamp och timjan
1 msk kalvfond
4 port ris
 
Gör så här
Skär fläskfilérna i strimlor och stek dem i smör. Skär purjolöken och champinjonerna och stek dem tillsammans med fläskfilén. Rör ned kalvfond och creme fraiche och låt koka upp. Under tiden kokar du ris enligt förpackningen. Serveras med en härlig sallad!
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0