Middagstips!

 
Igår hade det gått 13 dagar av september och min mathållning har varit ganska dålig sedan jag började jobba. Så nu den här veckan ska jag ta ett omtag och börja med att laga mat och även passa på och tömma ur frysen. Så igår blev första dagen på en hälsosam egenlagad middag. Jag gjorde Kycklingfärsbullar med ugnspotatis och tzatziki. Det var första gången jag provade kycklingfärs, men inte den sista. Så om ni behöver ett middagstips för ikväll så kommer det här:
 
Kycklingfärsbullar med ugnspotatis och tzatziki
För 2-3 personer
 
Ingredienser
cirka 400 gr kycklingfärs
1 gul lök
ströbröd
salt och peppar
5 stycken potatisar
3 stycken morötter
 
1 färdig burk med tzatziki (eller gör din egen med grekisk yoghurt, gurka och vitlök)
 
Gör så här
Förväll ströbröd med lite vatten och låt stå cirka fem minuter. Ha i kycklingfärsen, lök och salt och peppar. Rör ihop smeten och forma bullar av färsen. Stek i stekpannan tills de är klara.
 
Sätt ugnen på 250 gr. Skala potatis och morötter och skär i tunna bitar. Ha upp dem i en ugnsform och ha på olivolja med smak av basilika samt peppra och salta. Ha dem inne i ugnen i cirka 25 minuter (beror på hur tunna skivor du har gjort).
 
Klart!
maria at inredningsvis
2014-09-15 @ 22:05:09
URL: http://inredningsvis.se/

MMMM ser GOTT ut måste provas :) hoppas ni har samma soliga sommarväder idag som här i GBG.

Jag bjuder in dig till tävling på bloggen....VINN tapeter värda 6000 kr till ett helt rum :)

Ha en skön vecka

LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)
inredningsvis.se

Svar: Tack! Hoppas du får en trevlig vecka :)
Anna




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0