Första veckan som revisor

I måndags var det då dags för min debut i det "riktiga" arbetslivet. Jag tog tåget upp till Stockholm och gick den korta promenaden till KPMGs kontor. De har sitt kontor precis bredvid centralen så det är nära och bra. Jag fick träffa de andra nyanställda på min avdelning, 3 killar och ytterliggare 1 tjej. Min fadder var iväg på kurs så jag fick en annan person som tog hand om oss alla. Vi började med en kort rundtur på avdelningen och sedan fika. Därefter fick vi gå och hämta dator och passerkort. Vi gick igenom lite snabbt hur man gör tidrapport. Därefter kom vår chef och hämtade oss för lunch. Vi åt på ett mycket fint ställe i gamla stan. Kanongod mat! Efter det blev det utdelning av mobiltelefon. Vi fick nämligen själva välja vilken vi ville ha så det tog lite tid, men jag är mycket nöjd med min som självklart är en Samsung. Sedan avslutades dagen med att installera några program.



Resten av veckan har jag tillbringat på Hilton Slussen. Alla nyanställda i Stockholm, Malmö och Göteborg har nämligen haft kurs där. Det har varit mycket förvirring och funderingar på uppgifterna, men nu börjar jag i alla fall förstå hur ett granskningsprogram ser ut och lite hur arbetsgången ser ut. Det har också funnits tid till att lära känna de andra och att ställa frågor till lärarna om allt som ingår i revisorsrollen. Förutom lektioner så har KPMG anordnat en kväll på Gröna Lund med sjukamp och middag. Det var kanontrevligt och mitt lag kom två. I fredags efter den första avklarade veckan gick vi till Debazer och hade AfterWork. Även det var trevligt.

Här satt vi i solen och firade:




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0