Vardagslyx

 
Bild från vandringen i Österrike
 
Äntligen helg och ledigt! Vad härligt det känns! En sak som jag har funderat på och unnat mig i veckan är vardagslyx. När man är trött och sliten så är det bra och skämma bort sig med lite lyx. Jag har inte hunnit med alla dessa tips den här veckan, men nedanstående är några av mina tips för vardagslyx:
 
* Köpa en kaffe på Espresso House och dricka på väg till jobbet
* Köpa en härlig tidning/bok och bädda ned sig i soffan för att läsa
* Byta lakan i sängen
* Göra något extra till frukost, till exempel en smoothie eller koka ägg
* Ha en bukett med blommor i en fin vas på bordet
* Ta sovmorgon och/eller gå och lägga sig igen efter frukost
* Se ett bra program på TV eller film
* Baka och njut av slutprodukten med en kaffe på balkongen
* Gå på massage efter jobbet
 
Vad är era tips för lyx i vardagen?
 
Idag får det bli en lugn dag, men jag ska i alla fall ta mig iväg till biblioteket och lämna igen böcker och åka och handla mat. Ska bara göra tips nummer 2 först ...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0