Äppelmuffins!

 
I söndags passade jag på och baka äppelmuffins. Jag hade fått lite äpplen av mina föräldrar som hade plockat dem från en kollegas trädgård. Så superekologiska äpplen! Jag gjorde äppelkräm i lördags och av dem som var kvar fick det bli äppelmuffins. De blev riktigt mumsiga så här kommer receptet:
 
Äppelmuffins
cirka 15 stycken
 
Ingredienser
125 gr flytande margarin (cirka 1,3 dl)
1,75 dl socker
2 st ägg
1,5 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
4,5 dl mjöl
1,5 dl laktosfri mjölk
cirka 3 stora äpplen (eller massa små som i mitt fall)
kanel
 
Gör så här
Sätt ugnen på 200 grader. Börja med att blanda socker och smör luftigt med elvisp. Vispa sedan ned äggen ett i taget. Rör sedan ned vaniljsocker och bakpulver. Rör därefter i mjöl och mjölk. Skala och skär äpplena i små bitar och blanda dem med kanel. Rör därefter ned dem i smeten och häll i muffinsformar. Grädda i ugnen i cirka 15 min.
 
Orginal receptet hittar du här ---> Äppelmuffins
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0