Snabba rulltårtebakelser

 
De här söta rulltårtebakelserna gjorde jag i helgen som ni såg och eftersom de verkligen blev kanonbra så kommer receptet här (från ica.se):
 
Till en plåt med rulltårta (beror lite på hur tjocka skivor som man skär men den räcker lugnt till 10 stycken bakelser)
 
Ingredienser
3 st ägg
1,5 dl strösocker
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
0,5 dl laktosfri mjölk
 
Jordgubbssylt
Vispgrädde
Jordgubbar
Blåbär
 
Gör så här
Sätt ugnen på 250 grader. Lägg ett bakplåtspapper i en långpanna (jag använde non stick, vilket jag starkt rekommenderar). Vispa ägg och socker pösigt. Blanda mjöl och bakpulver och vänd ned i smeten. Rör ned mjölken. Bred ut smeten jämt i långpannan. Det är jätteviktigt att den är jämn så använd slickepott till din hjälp. Grädda kakan i ugnen ca 5 min. Förbered under tiden ett bakplåtspapper med strösocker på. När kakan är färdiggräddad vänd den över det andra bakplåtspappret. Bred sylten i ett jämnt lager över kakan och rulla försiktigt ihop den. Låt den svalna och under tiden vispar du vispgrädden. Ha på lite grädde och valfri frukt och så har du din bakelse.
 
Sätt svenska flaggan i bakelsen istället för hjärtan och vips har du en härlig nationaldagsbakelse!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0