Utflyktsmål nr 2 på Kreta

 
Den andra dagen som vi hade bil åkte vi in till Platanias på förmiddagen och gick runt och tittade i turistaffärerna. Det var väldigt varmt så ganska snart så slog vi oss ned på ett café och beställde in en mix juice.
 
 
På eftermiddagen tog vi oss sedan in till Chania som är Kretas andra största stad. Vi började med att titta runt i Saluhallen där jag också passade på och köpa lite olivolja, kryddor och oliver. De hade lite allt möjligt där inne, även om jag undvek att titta allt för nära i fisk- och köttdisken...
 
 
Den otroligt vackra hamnen i Kreta.
 
 
Shoppingturen (jag köpte en väska och ett armband) avslutades på The Mouses med en stor fruktsallad med glass. The Mouses är en bar/glasställe i hamnen i Chania som vi i min familj har besökt varje gång när vi har varit i Chaniaområdet. För god glass (och drinkar) rekommenderas verkligen detta ställe!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0