MåBra- kväll

Tack Stockholm för en riktig MåBra-kväll, vi ses snart i Göteborg!
 
Bild från måbra.com
 
Som ni kanske förstod av det förra inlägget så har det varit en vecka med massvis av jobb. Veckan började dock inte så utan med en härlig MåBra-kväll på Chinateatern med min mamma och tidningen MåBra.
 
Kvällen började med att Marie Tegner, viktcoach på MåBra, berättade om sin viktresa. Från överviktig tonårig, till viktväktare konsulant och nu förespråkare för 5:2 metoden. Föreläsningen var helt okej, men det hade varit kul med lite fler konkreta tips.

Sedan började den föreläsning som jag sett framemot, nämligen Mia Törnblom. Hon som har satt självkänsla på kartan. Hon var verkligen kanonbra! Man fick så mycket energi från henne och hennes tänk är verkligen något som jag skulle vilja ha hela tiden. En väldig tydlig sak och som jag tog med mig från föreläsningen var att man ska ASSA mycket under dagen (minst fem om dagen). ASSA är att man berömmer sig själv/gör tummen upp/jublar åt vardagliga saker. Självklart ska man ASSA åt det svåra, men vi glömmer ofta bort att även det lätta vardagliga ska uppmuntras. Så nu ska jag börja ASSA.
 
Man är inte det man gör! Har man råkat göra fel är inte det hela världen utan man lär från det och går vidare. Viktigt och komma ihåg!
 
En härlig kväll!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0