Godnatt Mister Tom!

 
Igår var jag och hämtade ut ett bokpaket som äntligen hade kommit! Det innehöll bland annat en av mina favorit böcker genom alla tider; Godnatt Mister Tom. Som den bokälskare jag är spenderade jag en stor del av gårdagen med att läsa den igen.

Boken handlar om åtta åriga William som kommer till Mister Tom för att bo tills dess att London är säkert igen. Boken utspelar sig nämligen under andra världskriget och majoriteten av alla barn evakuerades ut på landsbygden för att undkomma bomberna. I Williams fall är det även hans mamma som han behöver komma undan ifrån. Mister Tom är en enstöring som egentligen inte vill ta emot något barn, men av någon anledning funkar det superbra mellan Tom och William. Boken forsätter sedan att berätta om hur Williams nya liv fungerar och vad som händer den dagen han ska återvända till London.
 
Har ni inte läst boken så gör det! Den är verkligen kanon!

När jag googlade på boken så upptäckte jag även att de har gjort en film av boken och att den finns på youtube. Blir kanske till och se den vid tillfälle.
 
 
 
Josefin
2013-11-11 @ 17:55:56

Håller med, den är superbra!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0