Glutenfria bananmuffins

 
Idag bakade jag bananmuffins. Jag utgick från ett recept på baka.se, men gjorde om det så att det skulle passa mig och det jag hade hemma.
 
Recept på gluten- och laktosfria bananmuffins:
ca 12 st stora
 
Ingredienser:
2 st bananer som är mjuka
1 dl flytande margarin
2 dl strösocker
2 st ägg
4 dl glutenfri mjölmix
1 tsk bikarbonat
0,5 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1 tsk kanel
2 msk laktosfri creme fraiche
 
Gör så här:
Sätt ugnen på 175 grader. Blanda sedan bananerna, flytande margarinet och sockret pösigt med en elvisp (för att få en bra smet. Tillsätt äggen och vispa. Ha i resterande ingredienser och rör ihop smeten. Fördela i muffinsformarna. Man kan med fördel göra mindre och då få runt 20 st. Om man vill ha dem lite toppiga så använd en muffinsform. Grädda cirka 10-15 minuter.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0