29 november - En mexikansk jul?



Idag var jag på ett mexikanskt ställe och åt lunch. Jag lyckades sånär undvika allt starkt och fick en god lunch, men det fick mig att fundera på en sak. Är det traditionella julbordet ute? Är det dags att addera internationell mat brevid julskinkan och köttbullarna? Vad tycker ni? Själv tror jag inte att jag är redo för det denna jul, men att fira jul utomlands börjar ju bli vanligare så varför inte börja smått och implementera det internationella på julbordet?

Jag ska fundera på saken, men just nu håller jag fast vid julskinkan....
Josefin
2011-11-29 @ 22:43:51

Tycker nog också att det ska vara traditionellt julbord på julen, men det går ju kanske att kombinera med lite utlänska influenser. Kul med julkalender förresten, har varit lite dålig uppdatering på bloggen senaste tiden;-).. Kram

Gudrun
2011-11-30 @ 19:10:42

Jag vill gärna ha en skinksmörgås på julaftonen.

Kram mamma




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0