Franska kurs

Okej.. Så jag kom iväg till min franska prova på gång på folkuniversitetet. Det var väldigt spännande då läraren inte dök upp! Så de ringde in en annan lärare och så fick vi en improviserad lektion i franska konversation. Den gick ut på att hon först pratade om kursen och sedan fick vi intervjua varandra och presentera varandra inför gruppen. Den jag skulle intervjua kunde bara lite svenska då han kom från Marocko (!) och var bara i Sverige för att plugga och sedan skulle han flytta tillbaka till Marocko. Jag undrar dock varför han skulle ta kursen... Men det gick bra och prata lite även om det känns som att orden fastnar i halsen. Jag har dock bestämt mig för att anmäla mig till kursen. Det är sex gånger och är tre timmar i veckan och verkar kul. Varje gång är det olika teman som vi kommer att diskutera, men märker läraren att något grammatiskt saknas hos oss så kommer hon att ta upp det.



Efter det blev det spårvagn och buss hem och nu är det CSI New York!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0