Den andra systern Boleyn

Ikväll blev det DVD film som gällde då TV utbudet var ganska dåligt. Jag hade ju lånat film på bibblan så ikväll blev det en av dem. Jag valde att se "Den andra systern Boleyn" och den var helt okej. Den var mycket välgjord, men den var lite seg. Jag hade valt att klippa ner den lite för den var nästan 2 timmar. Det är väldigt hemskt att det gick till så förr i tiden, att flickor blir bortgifta mot sin vilja för att familjen ska gynnas.

Filmen handlar om Anne och Mary Boleyn. Deras morbror jobbar nära kungen och märker att kungen är missnöjd med drottningen då hon inte kan föda en son. Så han bjuder in kungen till familjen Boleyn för att systrarna ska kunna ta hand om kungen så att de kan föda honom söner oich då får familjen rikedom. Detta går ju inte så bra för det är mycket fram och tillbaka mellan vem av systrarna som han egentligen vill ha. Kan man sin historia så vet man ju hur det hela slutade...

Jag ger den 3 annor av fem möjliga.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0