29 april

Idag var det sista engelska lektionen och det var skönt! Dock fick vi tillbaka våra prov och det var lite irriterande. Jag hade alla rätt utom på en sak och just den saken skulle vara värd 20 poäng så betyget på provet sjönk som en sten. Det var tråkigt.

Efter det var det model-UN och där skulle vi utvärdera oss själva och de andra i klassen. Det var svårt med jag tror att jag lyckades ganska bra. Men om jag vore lärare så skulle ingen ha fått höga betyg. Vi fick också veta att vi måste skriva en 12 sidors uppsats till på onsdag och den kommer att vara värd 45 % av vårat betyg! Det är ju helt sjukt att de säger detta nu. Det är ju en lång uppsats och det vore ju kul med lite förvarning... Man har ju inte bara deras kurs.

Efter lunch blev jag superbadsugen så jag letade fram baddräkten och simglasögonen och gick till poolen. Det var ganska kallt men så härligt att rensa tankarna lite under vattnet.

Franska provet var interessant. Alla satt som frågetecken så hon sa att om vi inte förstod frågan så kunde vi stryka den och skriva en egen. Så jag strök 7 av 10 frågor och gjorde egna. Det var kul, men jag vet inte om hon kommer att ge mig poäng för alla dem.

Ikväll är vi bjudna på födelsedagsfest hos en av de franska tjejerna.
matilda
2010-04-30 @ 15:50:18
URL: http://annamatiildas.blogg.se/

sv: åh det låter verkligen jättekul! :D vart studerar du?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0